Robur
Robur
Začátkem roku 1957 dostala firma nový název VEB Robur Werke Zittau (volně přeloženo: Závody Robur, národní podnik, Žitava). Původní vlastníci znárodněné továrny nedovolili používání původního jména. Jméno Robur je odvozeno od latinského výrazu pro dub letní (Quercus Robur). Podniku byly podřízeny další výrobní závody. Konkrétně karosárna v Budyšíně (Bautzen), motorárna v Kamenci (Kamenz), karosárna Winter v Žitavě (Zittau) a výroba hasicích přístrojů ve Zhořelci (Görlitz). Následníkem úspěšného Garanta se stal Robur LO 2500, poprvé představený na Lipském veletrhu roku 1961. Moderní nákladní vůz s bezkapotovou kabinou řidiče konstrukčně odpovídal současným vývojovým trendům. Byl vybaven vzduchem chlazeným benzínovým motorem. používaným už v předcházejících typech. Jako varianta s pohonem všech kol vznikl Robur LO 1800A o nosnosti 1,8 tuny. Další vývoj přinesl v roce 1968 typy LO 2501 a LO 1801 A, zvnějšku rozeznatelné podle odlišné čelní masky. Další modifikací byl od roku 1974 LO 3000 o nosnosti 3 tuny. Varianta s pohonem všech kol byla se zvýšenou nosností označena LO 2002 A. Od podzimu 1982 byl vedle benzínového nabízen také vznětový motor. Další vývoj v osmdesátých letech směřoval hlavně ke zvýšení životnosti jednotlivých agregátů. Vozidla Robur byla exportována nejen do zemí RVHP, ale i do řady zámořských teritorií. Po sjednocení Německa byla snaha udržet výrobu vozidel vybavených motory Deutz, ale v roce 1991 byla produkce zastavena.

Zdroj: www.wikipedia.org
l
Všechna práva vyhrazena ©2019 ProVeterány.cz
Tvorba stránek: InGenius